- Startsida
- Bygga, miljö och infrastruktur
- Ragunda Bostad
- Felanmälan och driftstörningar
Felanmälan och driftstörningar
Har det uppstått en skada eller ett fel du behöver felanmäla till oss? Var finns information om störningar som påverkar ditt boende? Läs mer om felanmälan och servicemeddelanden här!
Felanmälan
Det är viktigt att du felanmäler problemen, så att vi snabbt kan åtgärda felen. Felanmälan kan göras på två olika sätt
- Via "Mina sidor" här på webbsidan. Användarnamn och lösenord finns på din faktura.
- Via Kundcenter på 0696-68 20 00
När du gör din felanmälan kan följande uppgifter vara bra att ha till hands:
- Kontaktuppgifter som namn, adress, telefonnummer och lägenhetsnummer.
- Typ av skada eller fel
- Var skadan eller felet finns någonstans
- Vi behöver också veta om det finns djur i lägenheten och om vi har din tillåtelse att gå in med huvudnyckel.
Vi åtgärdar felen som våra hyresgäster anmäler olika snabbt beroende på hur allvarliga de är.
Akut felanmälan klockan 12-13 samt efter kontorstid
Detta gäller kommunens vattenleverans, kommunens hyreshus, idrottshallar och andra lokaler som kommunen hyr ut.
Akuta problem innebär risk för personskada eller skada på fastigheten. Tex. vattenläckor, krossade glasrutor på våra fastigheter eller hiss ur funktion.
Felanmälan TV via bredband
Kontakta Allente, telefon: 08 52-508-106.
Felanmälan Internet via fiber
Har du problem med din grundtjänst internet anmäler du det till ServaNet på 0200-12 00 35 eller maila till info@servanet.se.
Har du problem med internet som du själv betalar för så kontakta din internetleverantör.
Så kan du fixa de vanligaste problemen själv
Driftstörningar
Under servicemeddelanden hittar du våra driftstörningar.
Ibland uppstår driftstörningar i form av strömavbrott eller avstängning av vatten. Det kan bero på planerade avbrott på grund av reparationer eller annat underhållsarbete. Det kan också bero på att ett fel har uppstått någonstans. Vårt mål är att snabbt och smidigt informera våra hyresgäster om eventuella driftstörningar.
Hur informerar vi?
- Om ett mindre antal hushåll drabbas knackar vi dörr och eller lägger information i brevlådan.
- Vid en större störning går vi ut med en nyhet på www.ragunda.se. Vid behov går vi också ut med ett servicemeddelande i Sveriges radio.
Information vid samhällstörningar eller kris
Läs mer om hur vi informerar vid samhällsstörningar eller kris här: